مهرنویس

.....ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد.....

مهرنویس

.....ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد.....

مهرنویس

یاحق

خوش امدی،زکجا می رسی بیا بنشین
بیا که می دهمت بر دو دیده جا ،بنشین

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

نه اونقدر که میگن:)

دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

فیدیبو را باز کردم، ماراتن ادبیات فرانسه.

و کتابی که بریده هاش را زیاد دیده ام، تصاویرش را، دیالوگ هایش را و تعریفش را... 

ده یازده سال قبل هم خوانده بودم اما شاید کامل نه...

چون این بار که خواندم جدید بود برایم.

گاهی به مفاهیم و حرف های قشنگی برمی خوردم، اما فقط قشنگ...

اصلا آن چیزی که انتظارش را داشتم نبود.

البته می دانم که قطعا هرکس به اندازه فهم خود بهره می برد(دنبال بیت هایی با این مضمون می گردم در سرم، چیزی به ذهنم نمی رسد سر صبحی)

اما من لذت نبردم از خواندنش...

چرا بقیه اینقدر لذت می برند؟

چرا شاهکار ادبی ست؟

(حالا چون من کیف نکردم نباید بقیه لذت ببرند و شاهکار باشد مثلا🤣) 

تحلیل و نقدهایش را هم خواندم، بیشتر فهمیدم اما بیشتر لذت نبردم.

خلاصه که اگر قلم تمام نویسندگان فرنچ این‌گونه باشد شاید در نهایت ماراتن ادبیات فرانسه را بیخیال شوم در همین ابتدا:)

اگر دوست داشتید بیایید و از خوبی های شازده کوچولو بگویید تا من بیشتر بفهمم که چه قدر کم میفهمم:)

 

 

نظرات (۱۰)

ابله داستایوفسکی رو تا اواسط و یکم چخوف .... نمیدونم به خاطر ترجمه یا زبان ولی غیر قابل تحمل بود با اون اسماشون...😭

پاسخ:
منم یه بار جنگ و صلحو شروع کردم دیگه ادامه ندادم🤣

من شازده کوچولو رو که خوندم واقعا از خودم خجالت زده شدم که حتما عمق مطلب رو نگرفتم😑 ولی بینوایان رو دوست داشتم ... یه پست بگذار راجب به ادبیات روسیه بیایم زیرش همدردی کنیم🥲🥲🥲🥲

پاسخ:
من بینوایان رو هم دوست نداشتم، شرح تاریخش حوصلمو سر می برد.
از ادبیات روسیه یادم نمیاد چی خوندم، چطوره؟ چیا خوندی؟ 
  • مامان دوقلوها
  • سلام عزیزم ،اینو‌نمیدونم که اصلا چندتا ادبیات داریم مگه ،فیدیبو چی هست؟

    باعرض معذرت🤦‍♀️

    پاسخ:
    سلام عزیزم🏵️
    هر کشور ادبیات خودشوداره، مثلا ادبیات روسیه، فرانسه، ایران 
    فیدیبو هم یه برنامه هست که کتاب الکترونیکی و صوتی داره و می تونی استفاده کنی، بعضی کتابهاشم رایگانن
    ازین دست برنامه ها زیادن من طاقچه و فدیبو رو دارم، تو برنامه بازار می تونی سرچ کنی و نصب کنی
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ
  • نظر سین میم خودش یه پست مفصل ومفید بود

    پاسخ:
    دوست منه دیگه😇
    از من یاد گرفته😁

    میدونی شازده کوچولو یه سری تک جمله داره که آدمو ب فکر فرو میبره و قشنگه...

    مثه اون قسمت ک مضمونش این بود: ارزش گل من و تفاوتش با بقیه گلها به وقتیه که براش صرف کردم...

    یه کتاب دیگه هم هست که البته نمیدونم نویسنده ش کجاییه، پسرک، موش کور، روباه و اسب... اونم یه سری جملات داره که وقتی میخونی میگی چه جالب قشنگ بود!

     

    من ک راستش کلا با داستان های خارجی ارتباط برقرار نمیکنم... خصوصا ادبیات کلاسیک :/

    آقای جلیل سامان یه حرف خوبی میزدن میگفتن ک کتاب خوب کتابیه که شما میتونی باهاش ارتباط برقرار کنی و دوستش داری، کتاب خوب اونی نیست که فلان قدر جایزه برده و همه میگن خوبه! هیچ چیزی مهمتر از ذهن و روح شما نیست، پس سعی کنید با چیزای خوب پرش کنین، و ناخودآگاهتون رو با مطالب ب درد نخور پر نکنید... 

    پاسخ:
    واقعا همینطوره

    منم اصلا به ادبیات فرانسه علاقه ندارم.حالا یا از نفهمی من هست یا نفهمی اونا

    پاسخ:
    اختیار دارید
    قطعا مشکل ازوناست😃
  • مامان دوقلوها
  • سلام ،من که اصلا نمیدونم چی هست دقیقا ،اولین باره میبینم این لفظ رو😅.

    اما درمورد شانزده کوچولو ،من چندصفحه ازش خوندم ،چیزی متوجه نشدم ، جذاب نبود برام .همین🙃.

    پاسخ:
    سلام عزیزم، چی رو نمیدونی؟
    اره جذاب نیست

    منم هنوز قضیه ی غرور و تعصب و شازده کوچولو رو نفهمیدم.کتاباشون روح نداره

    پاسخ:
    😂😂😂
    قدم رنجه فرمودید
  • امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ
  • منم نمیدونم چرا انقد همه یقه میدرن براش

    پاسخ:
    والا

    با چه ترجمه ای خوندید؟

     

    +اینم میتونه موثر باشه ک انتظار داشتید ازون کتاب.

    چون ما موقع تعریف کتاب میگیم خوبه، خیلی عالیه،ارزش خوندن داره و...این تعارف کلی، حالا هر کس میتونه برا خودش تفسیری از خوب و عالی و ارزشمند داشته باشه.

     

    پاسخ:
    ترجمه ابوالحسن نجفی
    اره واقعا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">